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21 Permanent boost from model-based com- ponent protection, faster current and speed control, over-current protection for the hard- ware and software as well as current mea- surement of all three phases, 40µs cycle time of the PI controller and 28 kHz PWM are further advantages of the Gen2 eBooster. Temperature model for component protection Components of the Gen2 eBooster have to be reliably protected from excessive ther- mal loads even in heavy usage conditions. For this purpose, BorgWarner developed an intelligent temperature model that de- termines critical temperatures via sensors. These temperatures are used to provide the percentage range which is basis for the utilization index. Based on this, component protection is ensured by intelligent derat- ing of the eBooster taking into account the highest tolerable temperatures in critical areas. Measurements are provided by the eBooster´s printed circuit board via three termistors that measure the coolant tem- perature in key areas along with the power electronic part of the PCB. Higher performance at lower costs BorgWarner developed a new design for the eBooster´s EMC filter between the main PCB and DC supply in order to meet these complex requirements. The choke works as a filter in common and differential mode. At the same time, the differential mode choke and the common mode choke were com- bined into one part. The redesign enables the ferrite core to use the ferrite outer ring as the common mode path, the tongue be- ing the defined differential mode path in this configuration, combined with an air gap and the outer ring. This minimizes DC losses caused by the low current density of the bus bars. The magnetic flux largely remains in the ferrite core with the core design affect- ing the differential mode. Advanced technology for optimized fuel economy and performance BorgWarner´s new Gen2 eBooster supports OEMs in their efforts to design more com- pact and powerful engines with low torque. The electrically driven 48V compressor is employed to complement the conventional turbocharger, significantly improving effi- ciency and fuel economy. Gen1 vs. Gen2 eBooster key technical data Specification Values Unit Gen 1 Gen 2 Speed [rpm] 70.000 72,000 Spool up to 90 % target speed [ms] 270 190 Max. power [kW] 5 7 Max. current [A] 130 160 Max. pressure ratio [-] 1.45 1.6 Max. air mass flow [kg/h] 500 > 600 Max. duty cycle [%] 35 100 Max. boost duration [s] 21 Permanent Boost BorgWarner www.borgwarner.com Share Summary BorgWarner stellt nächste Generation des eBoosters vor BorgWarner hat mit der zweiten Generation des elektrisch angetriebenen Verdichters wichtige Weiter- entwicklungsstufen durchlaufen. Aufgrund seiner kompakten Abmessungen ist das robuste Aggregat für den Einsatz in kleinen Motoren geeignet. Es zeichnet sich zudem durch verbessertes NVH-Verhalten, höheren Wirkungsgrad und optimierte Arbeitsweise aus. Unterstützt die Elektrifizierung des Antriebsstrangs Elektrifizierungskonzepte wie 48V-Bord- netze werden von Automobilherstellern vermehrt eingesetzt, um die Effizienz von Motoren zu verbessern und Emis- sionsvorgaben einzuhalten. Der eBoos- ter von BorgWarner hilft bei der Errei- chung dieser Ziele und sorgt außerdem für optimiertes Ansprechverhalten so- wie deutliche Drehmomentsteigerung insbesondere bei niedrigen Drehzahlen. Im Zusammenspiel mit dem eBooster, der die Aufladung im Teillastbereich des Motors optimiert, kann der Turbo- lader zielgenau für den Volllastbetrieb ausgelegt werden. Dies führt zu ver- bessertem Ladungswechsel, senkt den Abgasgegendruck im Krümmer und ver- bessert die Motorleistung. Die zweite Generation des eBoosters geht an den Start BorgWarners eBooster wurde seit der Markteinführung 2017 kontinuierlich weiterentwickelt und zeichnet sich in der Gen2 durch deutliche Leistungs- steigerungen und eine verbesserte Be- triebseffizienz aus. Erlaubte die erste Generation des elektrisch angetriebe- nen 48V-Verdichters dynamischen Be- trieb lediglich mit maximal 5 kW elekt- rischer Leistung für 20 Sekunden pro Minute, ermöglicht das Gen2-Modell erhöhte Spitzenleistung von 7 kW und zusätzlich eine kontinuierliche Nutzung mit 2,5 kW. Der eBooster der zweiten Generation ging Anfang 2020 in die Serienfertigung und verfügt über eine ganze Reihe wei- terer Verbesserungen. Dazu gehört eine Verbindung von Leistungselektronik und Stator mit geringerem Widerstand … Weiterlesen https://t1p.de/i342

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